Spinning

Spinning představuje dnes velmi oblíbený a často vyhledávaný druh cvičení, kterým si člověk formuje postavu, zbavuje se stresu a hlavně se cítí výborně na těle i na duši. Spinning je vlastně skupinová jízda na kole (tzv. spinneru) za hudebního doprovodu, kdy vás přitom vede a kontroluje vyškolený trenér.

Kdo si může na spinning zajít?

Spinning je určen opravdu každému, kdo chce konečně začít něco dělat se svou postavou a přitom se i zabavit. Ať je vám 20 nebo 60 let, jste obézní či “sušinky”, nic vám nebrání, vyzkoušet tento novodobý moderní druh posilování. Stačí si tedy jen zajít do blízkého fitness, vybrat si odpovědný spinning program (např. pro úplné začátečníky) a vyzkoušet si, zda vás neodradí první hodina, jestli vás toto cvičení chytne za srdíčko a vy se sem budete chtít brzy vrátit a zajezdit si spolu s ostatními nadšenci na kole. Spinning představuje také dobrý druh posilování a zlepšení fyzické kondice pro sportovce např. fotbalisty, hokejisty a další sportovce.

Co pravidelný spinning nabízí?

Pravidelná jízda na spinneru vám přinese určitě lepší kondici – vytvarujete si a zpevníte vaši postavu. Dámy bezesporu po tomto cvičení ocení pevnější zadeček a nožky jako laňky. Spinning je skvělý prostředek v případě, že chcete zhubnout. A možná se budete divit, ale při 45 minutové lekci spinningu se dá spálit 400 – 600 Kcal. Naopak takový aerobic vám to během jedné lekce neumožní. Tam spálíte 12x méně kalorií než u spinningu.

Kromě zlepšení postavy a zpoceného trička si odtud určitě odnesete dobrou náladu, skvělý pocit sami ze sebe, psychickou vyrovnanost a pohodu. A možná, že tu i najdete nové přátele, s kterými si zajdete po cvičení například na sklenku džusu a fajn pokec.

Spinning – jeho klady a zápory

V případě, že se rozhodnete pro spinning, pak právě jeho velkou výhodou je, že nejste závislí na vrtkavém počasí. Spinning se totiž cvičí v zastřešeném fitness, takže pokud padají, jak se říká trakaře, vy můžete klidně vyrazit cvičit. Díky tomu, že při spinningu asistuje trenér, můžete se na něj kdykoliv obrátit s dotazem a on vám určitě rád poradí. A protože je spinning kolektivní posilování, pak v případě, že už nebudete mít sílu dál šlapat na kole, určitě vás od úplného sesednutí ze sedla odradí právě to, že kolem vás to ostatní nevzdávají. Naopak vás to psychicky vybudí vydržet až do konce hodiny. Nevýhodou spinningu je asi to, že se to děje pod střechou fitness a nejste venku v přírodě. A také cvičení probíhá v určitých časech a dnech a vy se tomu musíte podřídit.

Spinning a jeho vývoj

Spinning vznikl v 80. letech minulého století díky dálkovému cyklistovi Johnatanu Goldbergovi. V očích veřejnosti byl tento muž znám spíše jako Johnny D. Tento muž se snažil připravit na závod Race Acros America. Chtěl také zvolit nové možnosti, aby jeho výkonnost při samotném závodě byla na vyšší úrovni. Velmi dobře se mu podařilo dostat svůj trénink pod střechu. Sám ještě netušil, že založí nový druh sportu, který bude konkurovat jak posilování, tak také třeba samotnému běžeckému tréninku.

Kam zařadíme spinning z hlediska pohybu?

Z hlediska druhu pohybu se spinning přiřazuje k aerobnímu cvičení. Zátěž si člověk volí dle libosti a stejně tak je tomu i s tempem. Spinning je aktivitou, která je vhodná v podstatě pro všechny druhy lidí. Nezáleží na věku ani na pohlaví. Ostatně na kole si může vyjet také kdokoli kdykoli. Spinning ovšem láká tím, že se při něm dá dost dobře zhubnout. Pokud si zaplatíte lekce spinningu, tak se rozhodně nemusíte bát, že byste se ke cvičení nepřinutili. Trenér už vám naordinuje tempo, které budete muset dodržovat. U kola je tomu jinak v tom, že rozhodně nestačí si jej pouze koupit. Spousta lidí má kolo doma v komoře a vyjede na něm pouze svátečně.